A különféle csiszolókra megannyi területen szükség van. Az ipari excentercsiszoló legfontosabb tulajdonsága, hogy nagyon finom felületeket lehet kialakítani ezzel, főleg nagyobb anyagokon. A hatékonysága főleg a tépőzáras csiszolótányér excentrikus mozgásának köszönhető. Mindegyik csiszoló szemcse a tányér excentricitásnak megfelelő mértékű körmozgás közben fejti ki a koptató hatását.
Ennek köszönhetően a finom, de sűrű árkok nem egyirányúak, hiszen mindegyiket a mögötte levő szemcse keresztezi, és a felületnek a tányér körbe forgása ad még egy simítást. Az ipari excentercsiszoló tehát pontosan azt az eredményt garantálja, amit az ember elvár. A komplex mozgások révén alakul ki a felületek barázdamentes finomsága.
Azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy ugye a csiszolótányér munka közben csupán a súrlódó alkatrészek miatt forog körbe. Mivel nincs kényszer kapcsolatban a meghajtómotor tengelyével, túlterheléskor megállhat és csak finom excentrikus mozgást végez, ami a legtöbb esetben nem elég a várt végeredményhez.
Abban az esetben áll le például az ipari excentercsiszoló, ha azt a kelleténél erősebben nyomják a felületre. Persze, ha valakinek egy profibb, márkás modellje van, akkor a tányérfék alkalmazásával elkerülhető ez a probléma, hiszen megakadályozza a tányér rezgését.
A legismertebb ipari kompresszorok bemutatása
A kompresszorok beszerzése esetén egyből megtapasztalható, hogy mennyire bő a felhozatal. Sokan azonban pontosan tudják, hogy mit akarnak. Ha nagymennyiségű sűrített levegő előállítása a cél, akkor a turbó ipari kompresszorok tökéletesen beválnak. A sűrítést egy vagy akár több fokozatban a forgórészek garantálják, nagyon magas fordulatszámon.
A masinák mindegyike olajmentes kialakítású, a hűtés pedig fokozatonként, hűtővízzel történik. A kisebb teljesítményű ipari kompresszorok 400 V-osak, a nagyobbak akár 6 kV feszültségű motorral is rendelkezhetnek. A mai napig nagyon kedveltek a dugattyús ipari kompresszorok is. Itt a levegő sűrítését dugattyúk végzik. Kisebb teljesítményre képes modellek ezek, amik a legtöbb esetben direkt meghajtásúak és egybe vannak építve a légtartállyal.
„